Det nye Europaparlament og den nye kommission betyder en politisk ændring i EU. Formand for EU-kommissionen, Ursula von der Leyen, har politiske nøgleområder kan samles under to overskrifter: ’Grøn’ og ’digital’.

Ud over at have annonceret en kommende grøn ”new deal” for Europa, har den nye kommission gjort det klart, at de har ambitiøse planer om at styrke europæisk teknologi og den digitale transformation af samfundet.

Nogle af disse udviklinger vil være til annoncørernes fordel. Det gælder fx det arbejde, der skal sikre større transparens i den digitale markedsføring. Andet vil potentielt gøre det vanskeligere at markedsføre og sælge produkter og ydelser online. En læk af kommissionens foreløbige digitale agenda giver dette overblik.

Dansk Annoncørforening arbejder tæt sammen med vores globale paraplyorganisation, World Federation of Advertisers, om politikudvikling og koordination af kontakt med fx de danske EU-parlamentarikere.

Nøglepolitik i EU for Dansk Annoncørforening

Bliv involveret

Vil du vide mere om vores arbejde i EU med tidlig indflydelse på lovgivning af vidtrækkende konsekvens for danske annoncører? Så ring eller skriv til Holger Wilcks på tlf. 2621 0045 eller holger@annoncoer.dk