Ny Markedsføringslov - de 10 vigtigste punkter.

Nyt fra vores juridiske hotline:
Her er de 10 væsentligste punkter du skal kende…

1. “Intet nyt-nyheden”
2. Ny terminologi
3. Spamlempelse på B2B-området?
4. Spamlempelse i løbende kundeforhold?
5. Spamsamtykke – produktartsangivelse
6. Skjult reklame
7. Salgsfremmende foranstaltninger
8. Organiseret rabat
9. Vejledningspligt
10. Øvrige “småændringer”

 

Læs detaljerne

Konkurrence- & Forbrugerstyrelsen:

“Markedsføringsloven har fået et hoved-eftersyn og er blevet mere brugervenlig”

Markedsføringsloven har fået et hovedeftersyn, som bringer den i overensstemmelse med EU-reguleringen. Den nye lov er gjort mere overskuelig for både virksomheder og forbrugere og skønnes at reducere de administrative byrder for virksomhederne.

Reglerne for erhvervsdrivendes markedsføring er i høj grad fastlagt på EU-plan. Sigtet med et fælles regelsæt er at styrke det indre marked i Europa. Det understøtter samhandel mellem landene, og reducerer virksomhedernes omkostninger ved at markedsføre sig i andre lande. Læs mere

Juridiske brunchmøder  2017/2018

Gratis for medlemmer af Dansk Annoncørforening – sæt kryds allerede nu.

Vil du have styr på:

  • Den nye prismarkedsføringslov (Seminar den 1. sep)
  • Skjult reklame, Advertorials, Bloggers og andre influencers
  • Digital Markedsføring og direct marketing
  • Markedsføring på de sociale medier og custom audience
  • Spam og cookie markedsføring
  • Den nye Persondataforordning
  • Med mere

Så sæt kryds i kalenderen og hold øje med i vores nyhedsbreve med mere infomation.

Husk det er gratis at deltage for virksomheder der er medlemmer af Dansk Annoncørforening. For ikke medlemmer koster det 699 kr + moms
 

Mia Skjoldstrand