’Ja tak til reklamer’ siden 1947

Dansk Annoncørforening blev grundlagt helt tilbage 1947, og nogle af de medlemmer, der var med til at grundlægge foreningen, har været med lige siden. Meget har ændret sig siden dengang, men vores formål er stadig det samme: At skabe de bedst mulige rammer for annoncører i Danmark og varetage deres interesser.

Foreningens formål ved den stiftende generalforsamling 14. januar 1947: At fremme medlemmernes interesse i at gennemføre reklamering på den for medlemmerne mest formålstjenelige og udbyttegivende måde, herunder at undersøge de forskellige reklamemidler og deres effektivitet.

Gennem årene har vi taget mange initiativer for at fremme reklamens vilkår i Danmark, påvirket politiske beslutninger, fulgt og arbejdet for at bearbejde ethvert tilløb til begrænsning af dansk erhvervslivs frie valg af markedskommunikation… Den kommercielle ytringsfrihed.

Vi har arrangeret den første reklamefilmspris helt tilbage i 1950, og vi var med, da tv-reklamer havde premiere i 1987 på TV-2’s TV SYD. I dag hylder vi stadig den digitale, kreative og effektive markedsføring gennem Danish Digital Award og The True Award. Og vi ser frem til at forbedre vilkårene for dansk reklame og danske annoncører de næste mange år.