Forudindtaget siden 1947

Meget har ændret sig siden Dansk Annoncørforening blev dannet kort efter 2. verdenskrig. Men mange af stiftende virksomheder er stadig med, og vores grundlæggende formål er det samme: At varetage danske annoncørers interesser og hjælpe dem til at blive mere effektive.

Foreningens formål ved den stiftende generalforsamling 14. januar 1947: At fremme medlemmernes interesse i at gennemføre reklamering på den for medlemmerne mest formålstjenelige og udbyttegivende måde, herunder at undersøge de forskellige reklamemidler og deres effektivitet.

Gennem årene har vi taget mange initiativer for at fremme markedsføringens vilkår i Danmark. Vi har påvirket politiske beslutninger og arbejdet for at bevare den kommercielle ytringsfrihed gennem vores høringsret og tætte kontakt med Forbrugerombudsmanden og andre relevante institutioner.

Vi er også danske annoncørers internationale talerør gennem vores samarbejde med World Federations of Advertisers, der blandt andet har varetaget annoncørernes interesserer i forbindelse med EU-regulativerne om GDPR og ePrivacy.

For at højne effektiviteten og hylde innovationen står vi bag en lang række kurser og arrangementer lige fra juridiske seminarer til awardshows som Danish Digital Award og The True Award, som vi arrangerer i samarbejde med Producentforeningen.