Forventede danske og globale mediepriser 2020

Medie forecast 2020

Dansk Annoncørforening kan nu offentliggøre den forventede prisudvikling for medier i 2020. Prognosen dækker globalt, regionalt og nationalt – herunder også det danske marked.

Dansk Annoncørforening er et aktivt medlem af World Federation of Advertisers (WFA), som årligt analyserer den forventede prisudvikling på mediemarkedet. Analysen er baseret på forecasts fra 17 mediebureauer og mediekonsulenthuse og er den mest omfattende globale prognose af udviklingen i mediepriser.

50 markeder og 7 mediegrupper er dækket er prognosen, som er tilgængelig for alle her.

På globalt plan er forventningen en prisstigning på 5 %, der især er drevet af stigninger på tv (6,6 %) og onlinevideo (6,0%). APAC-landene står for de største forventede prisstigninger båret af især Kina, Indien, Indonesien og Vietnam. I Danmark forventer vi, at priserne følger den globale udvikling, og at vi ser en stagnation i priserne for printmedier.

De følgende virksomheder har bidraget med deres prognoser: Accenture, AuditStar, Cortex Media, DentsuAegis, DG2 Worldwide Group, Ebiquity, ECI Media Management, EMM, Havas, ID Comms, MAGNA GLOBAL (IPG MediaBrands), Media Path, Omnicom Media Group, PricewaterhouseCoopers, R3, Stars, Zenith Media.

WFA forventer at opdatere prognosen i Q2 2020. Kontakt os på info@annoncoer.dk eller telefon 72 301 305, hvis du har spørgsmål eller ønsker yderligere information.

Du kan se prognosen her.

Holger Wilcks