Seminar: Vejen til succes med insourcing, København

Vejen til succes med insourcing

En dag med erfaringer og perspektiver leveret af de danske annoncører og rådgivere, der er længst fremme med insourcing af hele eller dele af marketingfunktionerne.

Du får …

Indblik i og forståelse for de overvejelser, man bør gøre sig som virksomhed, hvis man vil insource hele eller dele af social media, contentproduktion, data-management, programmatic eller mediekøb og -placering. Fokus er på de praktiske erfaringer fra nogle af Skandinaviens største virksomheder.

Du bør deltage hvis …

Seminaret er målrettet alle annoncører, som ønsker større afkast af deres marketinginvesteringer og ser insourcing som et muligt redskab. Det gælder især insourcing af den digitale markedsføring.

Insourcing er en strategisk beslutning. Derfor henvender seminaret sig primært til CMO’er og beslutningstagere inden for IT, økonomi og forretningsudvikling.

Seminaret er forbeholdt annoncører.

Indhold

På dagen gennemgår vi 4 hovedområder for insourcing. Alle bliver understøttet af cases fra annoncører, der har arbejdet med insourcing i praksis.

  • Insourcing som business case.
  • Insourcing af mediekøb og -planlægning.
  • Insourcing af data management.
  • Insourcing af kreativ produktion.

Program

08.30-09.00 Indtjekning og let morgenmad.

09.00-09.10 Velkomst
Holger Wilcks, adm. direktør, Dansk Annoncørforening byder vekommen.

09.10-09.50 Vejen til succes med insourcing
Beslutningen om at insource er ikke nem og en model med 100 % inhouse-kapacitet er heller ikke den rette for alle. Kaster man sig som annoncør blot ud i projektet uden en grundig business case, vil man få det svært. En problemfri implementering kræver planlægning, prioritering og tålmodighed.

Lars Møller og Martin Kronborg fra Ignite bryder de organisatoriske valg ned som, når de bliver undersøgt rettidigt og med omhu, baner vejen til succes med insourcing af digital marketing. De gennemgår, hvordan man beslutter, hvad der skal insources, beregning af omkostninger, forventningsafstemning, organisering, hybridmodeller og mere.

09.50-10.30 Sådan blev “The Barn” født.
I midten af januar slog Arla dørene op for sit nye inhouse-bureau, ”The Barn”. Med 18 medarbejdere er det efter danske standarder et mellemstort reklamebureau, der på et globalt plan især skal håndtere digitale kanaler, koncepter, strategier og mediekøb.

Director og Global Head of Digital & The Barn, Thomas Heilskov, gennemgår processen og overvejelserne bag.

10.30-10.40 Pause

10.40-11.20 Dine data er guld værd.

Virksomheder, der ønsker at opnå større ejerskab over egne data, befinder sig i et vildtvoksende systemlandskab. Man skal være i stand til at vælge de helt rigtige teknologier samt designe og implementere en ny operationel model for at kunne høste de potentielle gevinster ved insourcet data management.

I dette indlæg vil Kim Jong Andersen, der bl.a. er juryformand for Danish Digital Award, vise, hvordan annoncører kan arbejde mere strategisk med on- og offline data, hvordan man definerer og beskriver en operationel model for driften af en insourcet marketing cloud samt gennemgå processen, man bør gennemføre i valget af fx en Data Management Platform (DMP); herunder valg- og scoringskriterier.

11.20-12.00 Kreativ udvikling fra omkostning til vækstskaber.
Flyt contentproduktionen og den kreative udvikling in-house for at skabe mere agilitet og en tættere tilknytning til virksomhedens data.

Peer Brændholt fra Agency Spring, fortæller med udgangspunkt i erfaringer fra bl.a. Grundfos, om insourcing af kreativ udvikling, forskellige in-house modeller, KPI’er og om at bygge den rette business case.

12.00-12.45 Frokost

12.45-13.25 Sådan forbedrede SAS kundeoplevelsen

Fra SAS vil Didrik Fjeldstad, Vice President Brand Marketing, Ian Björkdal, Head of Integrated Marketing og Adam Björklund, Head of Media, vise, hvordan de forbedrede kunderejsen gennem insourcing af data, systemer og marketingteknologier.

13.25-14.05 Hvorfor skulle nogen ville arbejde for dig?
Rekruttering, fastholdelse og uddannelse af talent, er en af de største udfordringer, når det gælder opbygning af inhouse reklame-, data- og mediekøbskapacitet.

Senior Creative Director Vivi Schlägelberger fra LEGO fortæller om udfordringerne med at tiltrække og fastholde talent til Billund, og hvordan LEGO er gået til opgaven.

14.05-14.10 Afrunding.

Vi tager forbehold for ændringer i programmet.

Information

Dansk Annoncørforening
Nordre Fasanvej 113
2000 Frederiksberg

2019-04-30 08:30:00

Pris for medlemmer: 0 kr.
Pris for ikke-medlemmer: 895,- ekskl. moms kr.

Holger Wilcks, Administrerende direktør

Holger Wilcks

Administrerende direktør

Dansk Annoncørforening

Lars Møller, Managing Partner

Lars Møller

Managing Partner

Ignite

Martin Kronborg, Ignite

Martin Kronborg

Ignite

Managing Director

Thomas Heilskov, Director, Global Head of Digital & The Barn

Thomas Heilskov

Director, Global Head of Digital & The Barn

Arla Foods

Kim Jong Andersen, Juryformand

Kim Jong Andersen

Juryformand

Danish Digital Award

Peer Brændholt, CEO

Peer Brændholt

CEO

Agency Spring

Didrik Fjeldstad, Vice President Brand Marketing

Didrik Fjeldstad

Vice President Brand Marketing

SAS

Ian Björkdal, Head of Integrated Marketing

Ian Björkdal

Head of Integrated Marketing

SAS

Adam Björklund, Head of Media

Adam Björklund

Head of Media

SAS

Vivi Schlägelberger, Senior Creative Director

Vivi Schlägelberger

Senior Creative Director

LEGO Agency

Find vej

Dansk Annoncørforening
Nordre Fasanvej 113
2000 Frederiksberg

Se kort