Programmaticskolen for annoncører

Programmaticskolen for annoncører

Vi bruger en halv dag på at klæde programmatic buying af til skindet. I et rum kun med annoncører, tegner vi hele supply chain med DSP’er, SSP’er, DMP’er, dataflows og pengestrømme og peger på gevinster, faldgruber og den rette placering i mediestrategien.

Du får …

En grundlæggende forståelse af programmatic buying og de enkelte aktører i modellen. Du kommer hjem med konkret viden om programmatics rette placering på medieplanen, om aktivering af data og ikke mindst om måling og evaluering af et programmatic buying setups effektivitet.

Du bør deltage hvis …

Programmaticskolen for annoncører er målrettet beslutningstagere inden for generel og/eller digital markedsføring, som ønsker en bedre grundlæggende forståelse af programmatic buying herunder også indplaceringen i en effektiv markedsføringstrategi. Sekundært henvender det sig til digitale specialister.

Seminaret er forbeholdt annoncører.

Indhold

På dagen gennemgår vi 4 hovedområder for insourcing. Alle bliver understøttet af cases fra annoncører, der har arbejdet med insourcing i praksis.

  • Hvad er programmatic buying?
  • Hvor hører det til i en mediestrategi?
  • Hvordan aktiverer man data?
  • Hvornår er programmatic en succes?

Program

08.30-09.00 Indtjekning og let morgenmad.

09.00-09.10 Velkomst
Holger Wilcks, adm. direktør, Dansk Annoncørforening byder velkommen.

09.10-09.30 Hvad er programmatic buying?
En kort definition af programmatic buying og historien bag med fokus på mål, interessenter, interessekonflikter og dataudfordringerne.

Ulrik Grevenkop-Castenskiold, Strategic Advisor & Founder hos 3dimensions introducerer programmatic buying som koncept.

09.30-09.50 Hvor hører programmatic til på medieplanen?
Om den grundlæggende præmis, om forventninger og om sammenhæng med de øvrige digitale medier. Hvorfor og hvor meget skal der allokeres til programmatic?

Ulrik Grevenkop-Castenskiold, Strategic Advisor & Founder hos 3dimensions står også for denne session.

09.50-10.00 Pause

10.00-11.30 Det programmatiske økosystem tegnet på tavlen
DSP’er, SSP’er, DMP’er og penge- og dataflows bliver tegnet på tavlen sammen med alle typer af medier, leverandører og partnere. Undervejs bliver data- og pengestrømme tydeliggjort og de forskellige interessenters forretningsmodeller gennemgået. Her bliver peget på faldgruber og potentialet for udvikling og effektivisering.

Sessionen bliver afholdt af Commercial Director Michael Chabert og Enterprise Sales Director Heine Th. Larsen fra Adform.

11.30-12.15 Frokost

12.15-12.45 Hvis data er guld, hvordan aktiverer jeg det så?
Hvad er forskellen på første- anden- og tredjepartsdata og hvornår giver det mening at benytte hvad? Hvordan aktiverer man data, og hvilke potentielle udfordringer undervejs, skal man være opmærksom på?

Chief Product Officer hos AudienceProject, Rune Werliin, giver et overblik over, hvordan man som annoncør får mest muligt ud af sine data, når man benytter programmatic buying.

12.45-13.15 Hvornår er programmatic buying en succes?
Hvad er den rette evalueringsstrategi, og hvordan eksekverer man på den? Vi gennemgår måling af enkeltkanaler samt fastlæggelse af KPI’er og mediemiks. Her kommer vi blandt andet ind på fraud, viewability, attribuering og effektiv CPM.

Fra AudienceProject står Senior Vice President Christina Jensen for sessionen.

13.45-13.45 Programmatic buying i praksis
Ved hjælp af et konkret eksempel viser vi, hvordan et strategisk velfunderet og operationelt godt eksekveret programmatic buying setup ser ud.

Sessionen bliver afholdt af Commercial Director Michael Chabert og Enterprise Sales Director Heine Th. Larsen fraAdform.

13.45-14.00 Spørgsmål og afrunding

Information

Dansk Annoncørforening
Nordre Fasanvej 113
2000 Frederikberg

2019-06-12 08:30:00

Pris for medlemmer: 0 kr.
Pris for ikke-medlemmer: 995 kr.

Holger Wilcks,

Holger Wilcks

Administrerende direktør

Dansk Annoncørforening

26 210 045

Ulrik Grevenkop-Castenskiold, Strategic advisor and Founder

Ulrik Grevenkop-Castenskiold

Strategic advisor and Founder

3dimensions

Michael Chabert, Commercial Director

Michael Chabert

Commercial Director

Adform

Heine Th. Larsen, Enterprise Sales Director

Heine Th. Larsen

Enterprise Sales Director

Adform

Rune Werliin, Chief Product Officer

Rune Werliin

Chief Product Officer

AudienceProject

Christina Jensen, Senior Vice President Brands Business

Christina Jensen

Senior Vice President Brands Business

AudienceProject