En ny, stærk stemme for danske markedsførere

Dansk Annoncørforening bliver opløst pr. 31. december i år. En i forvejen skrøbelig økonomi var ikke i stand til at modstå corona.

Det er en mulighed for at gentænke, hvad en interesseorganisation for markedsførende virksomheder i Danmark skal udrette og opbygge den sammen med andre gode kræfter. I samarbejde med Dansk Erhverv og Holger Wilcks, direktør for Dansk Annoncørforening, er en arbejdsgruppe af CMO’er fra nogle af Danmarks største virksomheder i gang med netop dette.

Frem til den stiftende generalforsamling vil siderne her blive opdateret med information om den nye forenings formål, fokus og forretningsmodel, så snart det foreligger.

I mellemtiden kan du læse mere om, hvorfor adm. direktør John Herup fra mediebureauet Orchestra mener, at behovet for et fælles annoncørorgan aldrig har været større, eller hvorfor Peter Gottfredsen, CEO Nordics for Omnicom Media Group skriver, at der er hårdt brug for en ny annoncørforening.

 

Informationsmøde

 

Det er nu eller aldrig

Uden støtte er der ingen ny annoncørforening. Og uden en annoncørforening er der ingen til at løfte de fælles opgaver af vital interesse for alle virksomheder, som den enkelte ikke kan løfte selv.

Derfor gør din støtte lige nu en afgørende forskel. Du kan være med ved at deltage i den stiftende generalforsamling og i informationsmødet op til. Skriv til adm. direktør Holger Wilcks på mail til holger@annoncoer.dk for at sikre, at danske markedsførere også vil blive hørt fremover.