Danish Digital Award bliver afholdt 4. juni

Vi fester på Facebook den fjerde!

Dagen før Grundlovsdag hylder Danish Digital Award landets bedste digitale marketingarbejde i et stort onlineshow med Martin Brygmann som vært.

Da coronasmitten lukkede landet, måtte Danish Digital Award aflyse det show, der skulle have fundet sted den 7. maj i TAP1. Siden har awarden sammen med sine gode samarbejdspartnere arbejdet på en plan for et onlineshow, der kan yde både de nominerede, deltagerne og sponsorerne fuld retfærdighed.

Det stod ret tidligt klart, at showet skulle ligge online. For foreningen og awarden skylder indsenderne bag alle de gode cases en afklaring og en fejring, som ikke kan vente til engang i efteråret, når arbejdet ligger svagere i erindringen. Danish Digital Award er jo også en digital award. Så det er kun naturligt at gå foran og vise, hvordan innovativ brug af digitale medier kan løse udfordringer i en coronatid.

Showet bliver vist på Facebook Live torsdag den 4. juni fra 19.00-20.30. Værten i år er Martin Brygmann, der har bidraget med masser af gode idéer og entusiasme i planlægningen. Produktionen ligger hos Gobsmack i et tæt samarbejde med Facebook Danmark, som ud over at bidrage med platformen også hjælper med kreativ og teknisk rådgivning.

Det er et stærk team, der således producerer showet med årelang erfaring med professionel tv-produktion af blandt andet Danish Music Award. Foreningen har også valgt at stille alle de nødvendige midler til rådighed for at skabe sikre en produktion af høj kvalitet. Nok bliver showet online, men det bliver ikke mindre festligt af den grund.

Danish Digital Award opfordrer til, at bureauer og virksomheder samler deres medarbejdere og ser showet sammen. Derfor forhandler awarden bl.a. med en stor restaurationskæde, for at arrangere DDA-menuer inklusive drikkevarer, der kan leveres til firmaadressen eller direkte hjem til de enkelte medarbejdere, hvis coronarestriktionerne gør det nødvendigt. I det hele taget er ambitionen, at fejringen af Danmarks bedste digitale marketingarbejde skal komme langt bredere ud end blot til de små 500 mennesker, der normalt bliver samlet.

Alle får adgang til showet via Facebook Live. Dermed får selve showet, indsenderne og sponsorerne en langt større eksponering, end med et fysisk show. Dansk Annoncørforening ser det derfor som en enestående mulighed for at prøve et nyt format af, som kan have stor indflydelse på, hvordan foreningen fremover planlægger og afholder awardshows.

Links til showet vil blive offentliggjort her og på Danish Digital Awards hjemmeside.

Holger Wilcks