Vi hylder det stærke digitale arbejde

Danish Digital Award

Danish Digital Award er det eneste Award Show i Danmark, hvor annoncørerne står bag og dominerer juryen. Dansk Annoncørforening arrangerer Danish Digital Award, som er en digital pris, der hylder og præmierer det mest inspirerende, effektive og veludførte digitale arbejde. Vores ca 115 personers store jury består af de mest profilerede marketing- og digitale profiler fra annoncører og bureauer i Danmark.

Den teknologiske udvikling, fremkomsten af et overvældende antal digitale kanaler og forbrugernes hastige adoption af de mange nye platforme stiller i disse år lige så kolossale krav til virksomhedernes og bureauernes evne til ikke alene at blive endnu skarpere på det digitale arbejde, men også til at transformere organisationer og processer.

Denne udvikling bevirker, at digitale aktiviteter til stadighed bliver en integreret del af virksomhedernes forretning og er dermed kritisk for deres kommercielle succes. Det er dermed ikke længere blot den enkeltstående, digitale kampagne, der er afgørende, men summen af virksomhedernes digitale indsatser over tid, der er behov for at bedømme og belønne. Naturligvis med det sigte at kunne inspirere og uddanne virksomhederne til, at arbejdet på digitale platforme bør have et strategisk perspektiv for at opnå en vedvarende effekt.

Vi uddeler guld, sølv og bronze til de allerbedste og hædrer Digital Company of the year, Digital Partner of the year og Digital Profile of the year.

Se vindere, cases, billeder, kategorier m.m. i universet Danish Digital Award


The True Award

The True Award er den eneste prisuddeling i Danmark, der udelukkende er fokuseret på reklamefilm. Prisuddelingen arrangeres af Producentforeningen og Dansk Annoncørforening i samarbejde med TV 2 og Kreativitet & Kommunikation. Vi ønsker at synliggøre og hædre de bedste reklamefilm i Danmark, annoncørerne og producenterne bag.

The True Award blev afholdt første gang i 2007. Dette år måtte Dansk Reklamefilms prisuddeling Arnold lukke efter mange år, og Producentforeningen og Dansk Annoncørforening var enige om, at der nu ville mangle en prisuddeling specifikt til reklamefilm. De to foreninger gik sammen om projektet, og således blev The True Award født. Et særligt kendetegn ved The True Award er, at det ikke blot er den gode idé og den effektive reklamefilm, der hyldes, men også de fagligheder, der er hele grundlaget for gode film: instruktion, foto, klip, lyddesign og VFX. Ambitionen med TTA er at sætte fokus på de bedste danske reklamefilm. Helt enkelt og uden dikkedarer. Det gør vi med en fest, hvor vi hylder filmene og de personer, der står bag, og hvor vi kårer årets reklamebureau, årets produktionsselskab og årets annoncør.

The True Award afholdes hvert år i oktober måned.

Du kan læse mere om The True Awards.